教育・⽀援

大学教育センター

FUKUYAMA UNIVERSITY Education Center

大学教育センター

Suzuki, Heather Anne(すずき へざー あん)

職 名 助教
学 位 修士
専門分野 T.E.S.O.L. (Teaching English to Speakers of Other Languages)
担当科目 English I ~ IV, TOEIC I & II
メッセージ I research second and other language teaching and learning as well as inclusive education. Using frameworks such as Universal Design for Learning, I research ways teaching and learning can be more barrier-free, so as many students as possible can access and enjoy learning.
Learning and communicating in English can not only open doors to new experiences outside of Japan but can also help you improve your communication skills in your own language. Communication is your key.

UDLとインクルーシブ教育と学習

 UDLは、「平均的な学習者というものは存在しない」という原則のもとに考案されたフレームワークです。UDLでは、多様な学習ニーズは、表現、関与、行動、表現の複数の手段を提供するカリキュラムで満たすことができるという考え方です。UDLの主たる目標は、多様な教室のニーズに柔軟に対応するということです。
 学習者すべてに対応するためには、教員が実践的な戦略を用いて、柔軟なアプローチを開発する必要があります。しかし、どの戦略を選択したら最も効果を得られるでしょうか。私の研究では、特別な学習のニーズを必要とする学習者のために便宜を図っている教師の実践方法を調査し、学生の参加と学習の機会を最大限にするために、教員がどのように合理的な方法を採用し、実施しているかを研究しています。